eGo e-cigg :-)

Slutade röka (vanliga cigaretter) den 17 juli och började med eGo e-cigg istället, vilket lyft – så imponerad. Känns inte ens som jag har slutat och då har jag försökt många gånger förut.

Mitt stora dilemma är att jag inte vill sluta med nikotinet (pga viktökningen). Min stora rädsla har varit att få Kol och med bara nikotin och inte de andra skadliga ämnena så ligger jag bättre till med min eGo.

Hade köpt nikotin plåster som jag satte på, men här i Spanien är det rätt varmt på sommaren och man är hela tiden väldigt svettig, detta samt poolbad gjorde att det ramlade bort direkt. Då började jag leta på nätet om vad jag kunde ha istället.
Har provat tuggummi, tabletter, spray och även champix (receptbelagt). Inget funkade på mig, var det inte halsbränna så var det ont i magen och tabletterna champix hade oerhört mycket biverkningar. Slutade med nikotin men gick upp i vikt, detta trots PT, träning 2 tim per dag och slutade med allt gott man kan tänka sig 😦 . Där ville jag inte hamna igen (detta var för några år sedan).

Hittade då lite länkar och klipp om eGo, el cigaretter. Började då söka och fann att det fanns affärer här i Alicante som sålde, wow. Samma dag åkte jag inte och köpte mitt första kit. Vilken lättnad, det funkade från första stund och jag köpte även lite olika smaker för att se vilka jag gillade bäst. Finns nog runt 300 smaker att välja på :-).

eGo

Denna har jag nu använt i mer än 1 månad och INTE tagit ett enda bloss på en vanlig ciggarett sedan dess. Nu förespråkar jag dessa e-cigg starkt och försöker omvända alla rökare jag känner. Mina vänner och familj är också glada för både min hälsas skull samt att de inte behöver vara passiva rökare längre :-).

Här några länkar där man kan läsa lite om denna ”gudagåva” (i alla fall i mina ögon).

http://www.lightyourfire.se/faq-e-cigarett

http://el-cigg.com/

http://www.elcigg.se/

Här handlar jag (eftersom jag bor i Spanien) http://www.yovapeo.es/

You tube klipp finns det gott om, här några förslag:

Hur fyller du på din el-cigg.

Hur gör du rent din tank (atomizer)

Fråga gärna om ni vill veta något mer. Annars återkommer jag om hur det går och hur man gör, samt smaker mm mm.

PS. min favorit smak just nu är Malibu från Halo, den är grym! DS.

Kram Mia

 

Kommentera

