Att blanda sina egna e-juicer…

…inte så lätt som man trodde.

Det gäller att kolla upp ordentligt innan man börjar med detta. Trodde att jag gjort det  😉

Ni som är nya med vaping ska ABSOLUT INTE börja med detta, vänta till ni blivit varma i kläderna och provat olika FÄRDIGBLANDADE e-juicer!!!

Felet jag gjorde var att jag trodde att det bara var att blanda lite och sen hälla i min behållare och vapa (röka) på. Men nix, det var svårare än så 😉

Glycerin 12% Nikotin 12% smaker och vätska till e-juice hela kitet jag köpte

Det är viktigt att man blandar rätt, att man är försiktig eftersom man handskas med farlig vätska som nikotin=giftigt. Sen när man blandat klart är det också viktigt att man sätter etiketter på sina flaskor så man vet vad man blandat ihop.

Sen kan  man oftast INTE använda dem direkt, tar från några dagar upp till fyra veckor innan den satt sig, så bråttom får man inte ha.

Jag blandade första kvällen vad jag trodde var en flaska med amaretto smak. Dock hade jag inte koll på de två flaskorna, en med glycerin och en med nicotin och tog bara glycerin, nja den gick inte att vapa alls och smakade ingenting. Blev besviken innan jag nästa dag insåg mitt misstag.

Det finns kalkylatorer på appar och på hemsidor man ska använda för att räkna ut mängden glycerin, nikotin och smaksättare, typ amaretto, kanel, tobakssmak (RY4) t ex.

Har nu lyckats blanda 3 olika smaker, de ska få stå en vecka och sen ska jag prova. Vi får se om jag fått kläm på det eller inte.

Nu jobba vidare, man har ju ett liv också förutom dessa el-cigg (men livet blir bättre med dem :-D)

Härlig fredag alla!

Länk till en kalkylator jag tyckte var bra, provade en app, men inte funnit någon jag gillade än. Hemsidan heter http://www.todmuller.com/ejuice/ejuice.php

Kommentera

