Saltlakrits mmmmm….

Ja då har jag provat att blanda saltlakrits smak, den jag köpte på Pink Mules webbshop.
Den var riktigt god måste jag säga. Den går att vejpa direkt när man blandat den men blir bättre av att stå några dagar.

Den kommer med färdigblandad VG och PG i den styrka man beställer. Ett gott och biligt alternativ.

Vad är e-vätska?

E-vätska är en blandning av varierande mängder av ungefär 4 olika ingredienser. Nikotin, PG (propylenglykol), VG (vegetabiliskt glycerin) och aromämnen. Vissa vätskor kan innehålla ytterligare ingredienser, men för det mesta är dessa de viktigaste ingredienserna till all e-vätska.

Vegetabiliskt glycerin (VG) är en tjock, söt vätska. VG producerar läckra moln av ånga. Också VG ger en sötare smak till din vätska.

Propylenglykol (PG) är en mycket tunnare vätska som är smaklös. PG producerar mer en ”hals hit” än VG gör, simulerar känslan av rökning bättre. PG har också en högre känslighet för vissa människor, vilket innebär att vissa människor bara inte kan använda PG i sin el-cigg.

Min rekommendation är att börja med en 50/50 blandning av PG och VG i din e-vätska.

De har väldigt mycket olika smaker hos sig, både de som är färdigblandade och de man blandar själv.

Köp efter tycke och smak :-).

Jag köpte smaker som jag blandar själv hos dem, nästa gång ska jag prova de redan klara smakerna tror jag.

Så våga er på att prova något annat än det ni redan har och gillar.

😀

Kommentera

