Oh my good…

…jag blir så less…

…när jag läser alla artiklar om el-cigg. Varför inte bara konstatera att de är BRA, i alla fall SÅ MYCKET BÄTTRE än vanliga cigaretter. Ta tag i det och sätt igång lite mer forskning runt detta, de har funnits sedan 2002 eller 2003 och det borde nu efter minst tio år finns lite mer man vet om skadeverkningar i sådan fall. Allt det som skrivs om att ”de är så farliga för att ett barn kan dricka vätskan som innehåller så mycket nikotin och dö”. Ledsen men det finns så mycket andra farliga saker i ett hem också och detta är ju faktiskt så lätt att ställa bort. Snälla kom med något annat argument SOM HÅLLER.

Jag kommer definitivt fortsätta med detta, för mig helt underbara hjälpmedel för att sluta röka vanliga cigaretter till de kommer fram till att det är dödligare än de analoga. Sätt upp regler för hur och var man får använda dem, inga problem. Jag började inte med dem för att kunna röka på restauranger, inne i mitt hem, i bilen mm (även om jag idag gör det). Jag började med dessa främst för att jag var rädd för att få KOL (kroniskt Obstruktiv lungsjukdom) och inte heller störa min omgivning med farliga och illaluktande cigg. Jag tillhör dem som provat allt annat innan, (yes ALLT) och inte fixat det, ville heller inte gå upp i vikt (vilket jag gjorde sist jag provade att sluta).

Sen jag slutade röka analoga cigaretter har detta hänt: jag orkar mer, sportar lättare och andas lättare. Har gått ner i vikt :-D, hyn har blivit finare och min omgivning slipper den farliga röken mm. (Lungorna mår säkert bättre de med).

Och VARFÖR detta stohej om att ungdomar tycker att detta är så coolt – När jag började röka, ja då var det coolt, men om vi tar bort el-ciggen vad tror ni barnen, ungdomarna som testar detta kommer testa då????????????? (ja inte går de till vanliga cigg, nej det vore ju konstigt ;-))

Inte kommer de säga -ojdå, kan vi inte köpa en el-cigg, då struntar vi i detta, ska vi ta en glass (eller nåt).

Tror ni det tror ni helt fel. De kommer gå tillbaks och köpa ANALOGA CIGG. Är det dit vi vill komma igen? Sorry, om min son kommer hem med en el-cigg istället för en vanlig analog vore jag i alla fall gladare. (Inte för att jag vill han ska använda någondera, men man får inte alltid som man vill).

Ok, om man ska bannlysa el-ciggen, då MÅSTE man bannlysa de vanliga ciggen!!!

Och hur gör man i de länder där det är ok att röka andra saker, starkare saker ur hälsosynpunkt. Allvarligt!

Lägg ner nu och inse faktum: EL CIGARETTERNA ÄR HÄR FÖR ATT STANNA!!!

Sorry, var bara tvungen skriva av mig efter att spenderat en kväll framför datorn och alla artiklar och s.k experter (icke rökare, som aldrig varit rökare) som skriver så mycket strunt.

Sov gott och vejpa på så länge vi får!

Kommentera

