På resande fot med e-cigaretter

Hej igen mina vejpande e-cigarett vänner.

sierra2014jan-023
Bergskedjan Sierra Nevada ca 40 mil söder om Alicante

Nu är jag åter hemma här i Alicante efter några dagar i Sierra Nevadas härliga skidbackar.

2014-01-03-13.51
Mitt i backen

Det är enklare att resa nu då man faktiskt inte behöver stanna för rökpauser, utan bara för att tanka bilen eller på på toaletten 🙂 . Vi kom till vårt hotell efter en lite regnig resa på ca 5 timmar och checkade in.

2014-01-03-12.15
Uppe på toppen 🙂

Dagen efter vi kom var tyvärr regnig den med och det blev ingen skidåkning. Vi ägnade dagen åt att gå runt lite i byn och att hyra skidutrustning. Jag kollade självklart in om det fanns något ställe att köpa e-cig på och det fanns det. Inte en butik enbart för e-cig utan även andra sk turistsaker. Jag gick dock inte in eftersom jag hade med mig mina egna e-cigaretter. Men bra veta att det fanns att köpa där i Sierra i alla fall.

Så dagen efter – äntligen en dag med underbar sol och några plusgrader. Ut i backen med mitt Yo Vapeo batteri med en tank på. Hade även som backup med mig min eROLL PCC från Pink-Mule.com. Kan dock inte rekommendera att åka skidor och ha e-ciggen i fickan. När jag tog upp den första gången i backen för att ta några vejp drag så var den i 2 delar, nästan. Batteriet hade delat sig och två sladdar satt kvar innanför. Fick ihop den igen och den fungerade tack och lov. eROLLen var helt ok att ha med sig i backen, det går ju snabbt ta fram och man hinner ta nåra drag även i liften. Måste säga att jag fortfarande gillar den skarpt. Med en större e-cigarett och den är man ALLTID REDO 😀

2014-01-04-13.20
Lunch i backen

Dag två tog jag isär tanken och batteriet och la dem i en liten påse i fickan, funkade alldeles utmärkt. Inga som helst problem. Bara att skuva på och vejpa till kaffet. Däremot kan jag säga att under de 4 dagar vi var där såg jag hur många analoga rökare som helst och INGEN som rökte e-cigarett. Kändes konstigt eftersom det här i Alicante är så många. Tyckte nästan synd om dem. Däremot var det många som kollade på mig 🙂 vilket jag gärna bjuder på. Vejpade dock inte inne (förutom lite i baren på vårt hotell och  på hotellrummet såklart).

Har följt litegrann vad som händer i media och som vanligt blir man inte glad. De tar bara fram att det är så farligt för barn och att så många ungdomar börjar. Men om inte e-ciggen fanns, vad skulle ungdomarna ta då? Tänk på det mina vänner…

2014-01-04-16.45
Reyes firande mitt i byn i Sierra Nevada

Nu börjar skolan imorgon efter jullovet, skönt med normalt liv igen. Här har det firats Reyes idag, spansk jul med de tre kungarna.

Så idag har allt varit riktigt stängt. Nu snart läggdags efter en dag med lite ömma ben och kropp. Härlig skidåkning är aldrig fel.

sierra2014jan-008
Sierra Nevada från vårt hotellrums fönster. Underbar utsikt med molnen nedanför byn.

sierra2014jan-012
Ha en fin kväll nu, här blir det godnatt strax. Hörs snart igen.
Vape on out there!

Kommentera

