Idag på SVT om e-cigaretter

www.svtplay.se/klipp/1739180/debatt-bor-man-slappa-in-e-cigaretterna

Men herregud, samma människor varje gång. Hon ser hemskt trött ut Barbro Holm Ivarsson, att hon inte förstår att det hon säger är så fel det kan bli. Hon borde få träffa en grupp med människor som HAR SLUTAT RÖKA med E-CIGARETTER. Att man när man börjat med dessa skulle börja med analoga, eller konventionella cigaretter som hon säger finns bara i hennes hjärna. Har man e-cigaretter så VILL MAN ABSOLUT INTE gå tillbaka eller VIDARE till de analoga. Thats it!

Hon pratar om dessa förbannade plåster, tuggummi, sprayer mm för att SLUTA röka. Hon säger också att beteendet har man kvar med e-cigaretter.

JA MEN DET KANSKE MAN VILL HA – går bara till mig själv. Jag ville INTE sluta röka, hade rökt i över 25 år när jag började leta efter något bättre alternativ än de hjälpmedel samt champix som jag provat. Största skälet – Jag ville inte få KOL och jag ville heller inte vara utan nikotin (av viktskäl) samt förhoppningsvis leva längre med man och barn. Jag älskade att röka och detta är bland det BÄSTA SOM HÄNT MIG . Nikotin i små doser är heller inte farligt, finns flera studier på detta (bl a denna som jag har lagt upp här – lejonmia.wordpress.com/2014/01/10/nya-ron-forklarar-nikotinets-paverkan-pa-minne-och-inlarning-uppsala-universitet/)

Hela jag mår bättre och min omgivning också, samt alla fd rökare som jag omvänt.
Min hy mår bättre, mina lungor mår bättre, min kondition är bättre, jag luktar gott, jag behöver inte gå ut och röka och sist men inte minst min son och man är överlyckliga att jag slutat.

Nej mera debatter, men TA IN FOLK SOM VET VAD DE PRATAR OM, lite nya ansikten TACK!
Det finns så många att välja på, för vi är MÅNGA VEJPARE IDAG och blir fler för varje dag som går!

Så då har jag fått släppa ut lite av min ilska och upprördhet. Känns lite bättre. 😉

Hoppas ni får en fin fredag och vejp on mina vänner!

Kommentera

