Godkväll alla vejpare…

…så underbart att slippa gå ut i kylan och röka och så underbart att slippa känna sig extra glåmig pga det dåliga man får i sig efter att ha rökt en eller ett par cigaretter utomhus i kylan. Att orka mer när man motionerar, att inte stinka efter en cigg och även att få välja vilken härlig smak man ska vejpa härnest och med vilket batteri 😉

Ja, även om jag sitter här i Spanien så är det faktiskt riktigt kyligt på kvällen, bara några plusgrader. 

Men faktiskt, det enda jag saknar med vanliga, analoga cigaretter är att gå ut.

Jag sitter och jobbar vid min dator och tar ett vejpar bloss då och då. Förut gick jag ner och ut, gärna med en kopp kaffe och tog några minuter i solen. Kanske dags att ända denna nya vana att sitta här och jobba med e-cigaretten i närheten. Problemet sitter nog mer i hjärnan än i nikotinbehovet i alla fall, för jag kan sitta här och jobba även utan e-ciggen och utan att gå ut i alla fall. Får kanske bli ett nyårslöfte – sluta sitta och jobba för många timmar i sträck utan att röra på sig. 😉

Men det är inte bara roliga nyheter just nu, att så många slutar med analoga cigg och börjar vejpa. Tyvärr är det så att staten vill ha in sitt och idag är det inte någon skatt på e-cigg och juicer. Nu vill de förbjuda detta eller göra det till ”nikotin plåsteraktigt” som ska köpas på apotek och inte går att köpa som idag, då man kan fylla på efter behag och med vilken styrka och smak man vill.

Tror dock att e-cigaretten kommer att överleva, det måste den. Bara i England är det över 1,3 miljoner användare. Här i Alicante öppnas det nya butiker hela tiden. Detta är ingen ”fluga” (som man sa om internet förut *lol*), utan tror snarare att det är något som kommer ta över ISTÄLLET FÖR analoga cigaretter inom ett par år.

Blev så glad idag när jag fick en kommentar från en annan e-cigarett bloggare, en svensk tjej, Malin som har bloggen ciggis.se. Vi måste bli fler som skriver om detta och visar hur underbart det är att ha slutat röka utan direkt ansträngning, för det var så jag kände det i alla fall.

Så det var mitt inlägg för ikväll. Återkommer snart igen. Lova mig att ni kollar in Malins blogg, oerhört bra och intressant.

Nu ska jag ta mig ett bloss, kanske utomhus 😉 och prova mina smaker som kom från Israel idag och är min andra beställning från www.yaeliq.com, riktigt goda e-juicer som jag kan rekommendera varmt. Låt de gärna stå ett tag så kommer smaken verkligen till sin rätt.

e-juice

Buena noche para todo!

Lämna en kommentar